26 Ocak 2015 Pazartesi

GÖKÇEADA

   Turumda adaları da ziyaret ettim. Avşa Adası, Paşalimanı Adası, Marmara Adası, Bozcaada ve Gökçeada. Gökçeada dışındaki adalarda 1 gece kaldım ama Gökçeada başka. 5 gün pek az pedal basarak yaşadım.
   Çiftelerli Yiğit Abi, Rum köyündeki emekli öğretmen çift, Kamil Hocam, İhsan Abi, Engin Abi, Mehmet Hoca, Mehmet Abi, Tebliğ Cemaati...
   Gökçeada turda gerçekten bulunmaktan dolayı çok mutlu olduğum yerlerin başında geliyor. Turda mümkün olduğunca davetleri ikramları geri çevirmedim. Gökçeada'da o kadar çok eve, sofraya, hayata misafir oldum ki!
   Aslında Rum köyünü gezmiş pedallamaya devam edecektim. Bir cemaat toplantısına davet etti. "Tamam" dedim. Sohbetlerine katıldım. Gezerek dini anlatmaya özen gösteriyor bunu amaçlıyorlardı. 2 gün kadar beraberdik. Ardından Osmanlı Camisinden Kamil Hocamla ve cami cemaatinden İhsan Abi ile tanıştık, arkadaş olduk, çok iyi anlaştık. Evlerinde ağırladılar, Gökçeadayı gezdirdiler, mantar topladık. Harikaydı, çok lezzetliydi.
   Camide akşam otururken İhsan Abinin annesi geldi. Daha öncesinde tanışmıştık. Dışarıya çağırdı. Bir poşetin içinde hediyeler getirmiş bana. En değerli olanı 20 yıl önce ördüğü bir hırka. Neler konuştuk yazmayacağım. Camiye içeriye girdim. Müezzin Mehmet Hocaya; "bana neden geziyorsun diye soruyorlar" dedim. Devamı gelmedi. Dışarıya çıktım. Hayatın farkı bir kısmına misafir olmuştum.



   Adadan ayrılmadan önce Kamil Hocam atkısını çıkarıp boynuma bağladı. Güzel bir hatıralık oldu. Sağ olsun.
                                      
                                   
                                     
 
   Adadan ayrıldıktan 2-3 gün sonra Çanakkale'de ilerlerken karşıdan bir motorsikletli kornaya bastı selam verdi. Ardından benim bulunduğum şeride geldi. Önümde durdu, kaskı vardı. "Tanıdın mı beni?" deyince anladım. ahhahhhaa... Kamil Hocayla karşılaştık. Çok hoş oldu.
   Adada birçok ses duydum bazıları;
"Dağda kahvaltı uyar mı?"
"Ayvacı arkadaş geldi."
"Bir gecekondu yükünü yüklemişsin be."
"Bu, mutluluk olmayabilir sadece"
"Mürşid-i Kamil."
"Nasılsın Mübarek?"
"Meşvere yapalım."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder