7 Ekim 2014 Salı

GÜRCİSTAN

   Borçka'dan çıkmış tırmanışa başlamıştım. Fotoğraf çekerken bir köşede, arkamdan yüklü bir bisikletli daha geliverdi. İsveçre'den İgor... Gürcistan'a doğru gidiyormuş. Benim de o taraflara gitme fikrim vardı zaten; düştük yollara.




   Başka bir ülkeye bisikletle geçiş yapmak güzel bir duygu. İgor ile yol alma biçimimiz epey benzerdi; iyi anlaştık. Batum'a ardından Tiflis'e beraber gittik. Sonrasında ben farklı bir yoldan Türkiye'ye dönme kararı aldım. İgor Ermenistan'a geçti. Başka bir ülkede başka haller görünce Azerbeycan'a sonrasında İran'a geçmenin planlarını yaptım ancak pasaport için 7-10 gün kadar beklemem gerekiyordu; istemedim. Aslında bir Asya turu ancak paklardı beni orası ayrı. Dönüş yolu için farklı bir rota seçtim, dağ yollarına vurdum kendimi. Geçekten harika bir güzergah, bisiklet için çok uygun. Harita üzerinden rotayı paylaşırım ilerleyen zamanda. Zorlu iniş çıkışlar ve taşlık yollar mevcut. Jant telim kırılır diye bekledim, Bisiklet gerçekten sağlam çıktı. bana mısın demedi.



   Dönüş yolunda Ukraynalı 9 kişilik bir gruba rastladım. Bir kaç haftalığına Gürcistandalarmış. Onlara katıldım. Özellikle akşamları yemek ve çay faslı kalabalık halde güzel geçiyor. Fotoğraf çekeceğim diye zaman zaman geride kalıp beklettim onları. Yapacak birşey yok, yollar harikaydı.


   Birde Artvin taraflarında 3 Ukraynalı bisikletçiyle tanışmıştım. Fotoğraflarını gösterdim, arkadaş çıktılar. İşin ilginç tarafı, Batum'a geldiğimizde kamp yerimize haberiz biçimde onlarda geldi. Hoş bir tesadüf oldu; çok eğlendik. Özellikle Batum'da acayip ıslandık, yağmur çok güçlü ve sürekliydi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder